fredag 7 augusti 2009

Inläggning!!!!

Min väninna gör ofantligt goda ättiksgurkor,smakar nästan som ni vet när man lägger slanggurka med socker o ättikslag som e så gott till kött!!

Så då skulle jag oxå lägga in gurkor,har gjort det förr men inte hittat det däringa lilla extra o då har jag låtit bli..
Så väninnan kom o guida mej igenom momemten,hehe..

Först hade det legat ett dygn i saltvatten för att sen ta upp dem o skrubba dem o skiva dem i matberederan(smidigast)om man nu inte vill envisas att stå o göra en o en med osthyvel..hehe..men nu gjordes det på det smidigaste sättet..


Sen hälla över socker o ättika o röra då o då för att allt skulle lösa sej..

Ca en timme,så var lagen helt klar o sen var det dax för upphällning på RENA burkar o varva med dillkrona,senapsfrön o för hållbarhetens skull,hackad pepparrot..

Så av 6 kg gurkor blev det så här många blandade burkar..o allt räckte precis..Bra va??

Idag har jag vart på stranden..mysigt att vara själv oxå ibland,o doppade mej 2 ggr,inte dåligt för en badkruka!!haha.

5 kommentarer:

Lady Thirty sa...

åh, vad gott med inlagd gurka...känner smaken i munnen, slurp...det måste jag nog testa någon gång :)
kram

paula sa...

åh så gott med inlagd gurka
det gillar jag
mums
ha det bäst
kramiz

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

TACK!! Kom just på att jag skulle köpa ättika idag, grannens växthus kräks ut gurkor ;)

Mönstret på Shaun finns här
http://www.purplelindacrafts.co.uk/free-pattern-shaun-the-sheep-crochet-pattern-1115-p.asp

Jenny sa...

Mums, mums!!
Va flitig du är lilla du!
Och det ser väldans smarrigt ut med alla härliga burkar där med inlagd gurka i....

Åhhh...va sugen jag blev på en knäckemacka med leverpastej och inlagd gurka nu då!
Tack för den! *haha*
Jag som måste försöka gå ner i vikt ska lixom inte tugga nattmackor längre....
Kanske letar efter lite gurka bara....inga kalorier i den va??

Kram!!! //Jenny

hugan sa...

oo vad gott men så mycket socker ajabaja för mej...

men vad är det som händer er i lilla by??? så mycket hemskt..

kram på dej

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...