fredag 27 november 2009

Inför 1 advent..

Igår vart det uppehåll på dagen så jag passade på att ta fönsterna..
Det ska man ju göra innan det e dax för adventljusstakarna..
Egentligen så är traditionen den 1 advent,men nu är det så mycket så jag satte upp dem redan igår..
Om jag fått nån julkänsla? Inte det minsta faktiskt,men ifs så har jag inte plockat fram tomtarna heller,men det kommer inte förrän senare,om jag alls ska ha några tomtar?!

,Hm..nja det tål att tänkas på..

Jaja,en tomte då ,den sitter alltid på denna staken,har vart min farmors,men den e fin fortfarande!

Ska ni på någon julmarknad då?
Det kan ju vara mysigt faktiskt!!

Då vart jag klar med min mössa som jag stickat i raggsocksgarn på rundstickor 5.
kan inte lägga ut mönstret för det e köpt..

Men visst vart den fin?
Nästa gång så ska jag jag gör den lite längre,för det blev inte mycket häng o det vill jag ha,iaf på mössan!!Hehe..

Önskar er alla en härlig helg o första advent!!
ToodeLoo

7 kommentarer:

Koneko sa...

Jättefin mössa! Verkar vara väldigt mjuk och gosig :)

För min del är det städdag idag men tror inte jag orkar med att putsa fönstren, får se hur jag gör :)

Unknown sa...

Hej pixi!
Längesedan nu jag kikade in till dig men har varit mycket nu för mig med ögat och så..

Vilken fin mössa du stickat du är verkligen duktig på allt möjligt!=)

Har också satt upp adventsstjärnorna och ljusstaken i förväg men här har vi snö så man får Julkänslor..har tagit fram några Jultomtar och änglar..så fin Ljusstake du har söt tomte..kul att ha kvar när din farmor har ägt den!

Får se vore kanske vore kul att gå på Julmarknad..på Söndag ska jag nog äta Julbord på matfocus.=)

Önskar dig med en härlig och mysig helg och första advent må så gott!

Kram Maria

Jenny sa...

Hej Gumman!
Vilken fin mössa du stickat!
Du är så flitig med dina garner...(:

Och redan putsat fönster och fått upp adventsstakar?
Här är det inte ens påtänkt!

Det blir nog första advent i alla fall, även om jag inte hinner med...

Hoppas att du och hela familjen har det bra.
Jag har det okej om än lite tungrott ibland.
Det finns dom som har det värre...

Kram på dej och njut av ditt fina adventspynt nu!
//Jenny

Bloggullet sa...

Så du har fått upp staken, här jag jag inte gjort någonting än.
Jag önskar dig en fin första advents helg.
Kram

Sickan sa...

Gud vad du "sliter" med dina alster. Och fint blir det :)
Ha en skön kväll!
kram

Sunna sa...

Jättefin mössa, ha en underbar advent

Emilia sa...

Härlig mössa och söt snögubbe i ett inlägg längre ner på sidan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...