fredag 12 mars 2010

Då e det dax för fredagsmys...







Då var det fredag igen o dax för helgens början!
Vad brukar ni hitta på med på fredagskvällen..
Är det kyckling som gäller o sen Let´s Dance med fredagsmys i skålen?
Vi ska nog se på spåret ikväll,det e ganska trevligt att få lära sej nåt nytt hela tiden,haaha!!!

Vi ska inte ha kyckling..Inte idag iaf.Guben har börjat med Atkinsmetoden så det e mest kött o grönsaker då..
Det funkar men jag har lite tillbehör då o då,kan inte vara utan potatis o ris o sen tror jag själv på tallriksmodellen och att äta ofta men lite mindre..

Jaja vi får se hur det går,långsamt kommer man längst,e det inte så??HAHA..

Iaf så har det vart stickkafé och jag hade egentligen inte tänkt handla något för jag har sparat till symässsan istället..

Men hon hade rea på detta garn som var så vackert uppstickat o jag e lite svag för turkost(som dessutom är vårens färg i år)Så jag kunde inte låta bli.

Sen hade hon en sån vacker kofta där och den är så fin o lyxig så den kommer jag att göra till syrrans bröllop i höst..så det blir perfekt!!


Må Gott allihop o jag önskar er en underbar helg!!

ToodeLoo

12 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!!
Ja, du våra Fredaxkvällar brukar se ut så här:
* Massa godis & chips & sen ett par bra dvd filmer. Massa tända ljus & mys. *
Jag älskar Fredagarna & idag är jag LEDIG, det är ÄNNU bättre då..fniss...
Jag önskar dig en underbar Fredag!
Du har en liten award att hämta hos mig, om du vill =)
Jag går endel efter LCHF-livsstilen. Tycker den är bra & funkar bra, men jag följer inte heller slaviskt.. jag äter det jag önskar, men inte alltid =)
Varm kram Till dig vännen!
Tack för alla dina fina hälsningar hos mig... du gör mig så glad =D

Synnøve. sa...

Skönt med fredag. Men här är det jobbarnatt igen. Men det går bra.
Ska inte börja förren 04.

Härligt garn du fått tag i.
Tänk att det ska vara så förbaskat svårt att lära sig sticka och virka. Jag är nog ett hopplöst fall....

Njut kvällen nu. Med god mat.
Här äter vi efter LCHF. Men precis som Tina så följer vi den inte slaviskt utan syndar ibland.
Går skapligt.
Kramen Synnöve.

Sunna sa...

Jag har fredagsmys på jobbet med ett par riktiga idioter som jag ger onda ögat emellanåt, hade gärna haft både kyckling och lets dance för den här helgen verkar bli lång

Rosenvante sa...

Fredag= extra god mat (sällan kyckling), ett glas rött.För tillfället är det alla program på kanal 4 som gäller tills kl 0:30. Det blir lite kanske ett glas likör till kaffet, en chokladbit eller nått annat gott. Chips finns alltid hemma, men vi äter sällan. Fredagar är till för mycket hög mysfaktor, för vi är lediga två dagar då. Fredagen är min absoluta favvo dag.

Katrina sa...

halloj!! Alltid trevligt med fredagsmys! :) Jag älskar det turkosa garnet du hittade!!! Vill-oxå-ha-syndromet! ;)

Anna-Carin sa...

Hej på dig du Pixi!

Nu finns det ett foto på min mc :-)

Härligt att du mår bättre av att handarbeta,för mig funkar det bra med wii fit och yoga.Klarar inte av det här enformiga..samma rörelser hela tiden.

Jag har gjort mina tatueringar nu,två st faktiskt hahaha...Tingeling och ordet Faith.

Önskar dig en underbar helg..själv jobbar jag hela helgen natt.Snart så är det semester.

Kram

Nytt och Slitet/Louise sa...

Hello!

Snyggt garn, spännande att se resultatet när du skapat något grejt utav det, som alltid!!

Fredagsmys nu förtiden, består ofta av massor av onyttiga saker i magen, dumburken och sömn på soffan. Men jag önskar att energin hade räckt till annat, så blir det nog när våren kommer, man byter livstil då tack och lov!

kramisar

Veronica Strandberg sa...

Hej! Kul att du har hittat till mig!!
Fredagsmys här spenderas vid dator eller framför en film (oftast sovandes, hrm). Säkert med pizza (eller något annat snabblagat) och godis. Vi har ingen rutin där ännu. :)

Aleisa Ribalta sa...

du får garna tävla hos mig och chansa för en barnapappa, annar syr jag en åt din lilla och byter vi mot nåt, du gör jättefina grejer, kram!

Aleisa Ribalta sa...

barbappa menade jag, hahaha

Tina sa...

Hej hopp!!!
Tack för din hälsning =)
Hoppas du mår bra!!
Jag jobbar heltid denna vecka så det blir inte så mycket mer än det..fniss.. men det gåt bra.
Hoppas du har en fin vecka.
Varm kram till dig vännen!!
Tina

terras hantverk sa...

Hej! Kul att du hittat till min blogg och tack för inlägget. Fina garner du köpt, ser fram emot att se det färdiga resultatet! Jag såg också finalen av på spåret, visst var det spännande. vanligtvis brukar jag känna mig lite som en pensionär när jag titar på det, men i fredags så glömde jag bort det i all spänning. Tänk, snart är det fredag igen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...