söndag 8 december 2013

Huvudbonader..

Min dotter villle ha en pippimössa så tänkte hon kunde få min för jag använder den inte så ofta så gjorde mej en ny... Fast i annat mönster..


Ska göra en tröja från drops i mönsterstickning så tänkte jag kunde provsticka det så det gjorde jag fast i möss form istället.. KOm på vid "kryssena" att där kunde det vara lite svårt att göra rätt men drog upp och sate marköre i början av kryssens "ben" så gick det finemang.. Så snart iaf efter ju ska jag börja på den tröjan...


 En väninna ville oxå ha mössa fast i enfärgat raggsocksgarn så det fick bli i det mönstret som alltid går hem..
Kolla själva... 3 räta, 2 aviga i 2 varv sen flytta en maska åt vänster.. Och voila´så har vi en supersnygg mössa...



Må gott i kylan..Klä er varmt!

ToodeLoo  =)







3 kommentarer:

Emilia sa...

Vilka fina!

Evas Pyssel sa...

Vilket bra mönster. har nog stickat sockar i samma någon gång. Tänk så många pippimössor jag stickade ifjol. Först ville ett barnbarn ha , sen alla.
Ha en fin vecka.
Kram Eva

Anna-Karin sa...

Gillade den grå mössan skarpt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...