torsdag 11 september 2014

Syltade tomater.


 Satte tomater ganska sent så de kom ut sent oxå i rabatten på södersidan..Men men tänkte det går fort så myckt sol som det är där så cocktailtomaterna inbillade jag mej skulle bli många och röda!!

 Jomen visst blev de många tll sist (för en vecka sedan) men inte så stora och absolut inte röda , men så tipsade någon mej om att jag kunde sylta dem och det innebär att man gör en varm ättikslag och sedan kan de stå i skafferiet mörkt o svalt upp till ett år!


Jag har blivit frälst av vinäger och ättika i maten, bra för kroppen , ja inga större mängder men i lagom mängd så blir det annorlunda och godare smak i maten faktiskt...och främjar tarmarna för de som fixar det.

Så sammanlagt fick jag ihop fem burkar och de första hade jag vit spetspaprika i så använd det oxå i , supergod smak på detta.. Jag gillar egentligen inte tomater men detta var häftigt och gott till kött, stek , köttfärslimpa etc...
Googla på recept annars om ni är sugna att testa plus att man får användning av de omogna , så man slipper kasta bort dem.. Perfekt!!

 Må gott .

ToodeLoo  =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...