fredag 5 augusti 2016

Sommartid- Juni månad

Jah anär man ligger back i uppdateringen så får jag väl ta i nu en fredagskväll.. Men det gör inget , det spelar ingen roll om det är vardag lr helg för mej. Det händer inte så mycket (mellan varven iaf ) hehe.. Får se vad har hänt i juni då.... Jo något litet ...

 Gjorde 2 i 1 "kort" , man kan ha det som en solfjäder men funkar ändå som en grattishälsning , som kan ta bort då den är fäst med magenet när man har lust att svalka sej lite, sedan en annan till en vän , Roliga att göra faktiskt ;)



 Sedan var det dags för min sista flipbok till en kär vän som gillar steampunk av gamla postgirokuvert jag hittade när jag rensade , återvunnet , check !!





 Sen till Atc utmaning som skaparlusten har varje månad, försöker vra med och än så länge har jag bara hoppat över 1 månad..Tror det var väder som var temat..

 Sen lite bra at ha kort .. Både till stora och små.




 Några notebooks, roliga att göra.
 Sen scrapträff med kära vänner hemma hos..



 Plus ett litet besök på panduru outleten är ju ett måste när man kan , hehe
 Sen hände det hemska som var väntat men man vill inte fatta och veta att det är så . En av mina närmaste vän fick tillbaka sin leukemi i våras och sen har han bara blivit sämre men när det väl var så nära tog han beslutet att vara hemma och få somna in  i sin soffa. Vi hade fin och bra hjälp av hemsjukvården som kom så fort man hörde av sej , så det var precis so på sjukhus men i hemma miljö och hans önskan slog in.. Somnade in lugn och stilla midsommardagen i sin soffa med sina barn och jag och en annan vän till honom med, så det kändes nog bra för honom..
Men han var som en bror för mej en familjemedlem så går och gråter då och då när jag får honom i tanken  men det är äl så plus att jag har svårt att förstå fast jag var med ända till slutet , märkligt det där men det kallas väl för förnekelse.
Får vara tacksam iaf för den tiden vi hade och många roliga oc knasiga minnen men det är redan tomt och känns konstigt att aldrig mer kunna umgås lr ringas vid.. så sorgligt och hans barnbarn kommer inte att komma ihåg honom och det vet jag hur det är då mina föräldrar oxå gick bort tidigt..
Men han har en underbar dotter som  jag kommer att träffa när hon kan då de har fullt upp med jobb o barn , tur det på ett vis men klart det är tufft för henne..
Döden är tuff och ger ingen pardon men man får ju gå vidare då livet inte stannar upp fast man känner sej paralyserad av sorgen , så känner jag emellnåt . Det har vart så många bortgångar på kort tid (igen ) det är inte klogkt 5 st sen förra året under 60 år , det ÄR inte rättvist..

Ja då jag är back så kommer juli månad sen nästa gång, var rädda om varandra och ta en dag  taget och gör det bästa ni kan av den , Todeloo

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är fantastiskt duktig gumman och stark i sinnet och själen /malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...