tisdag 14 september 2010

Underbart är verkligen kort!!!

Så då vart vi hemma igen!! "Borta bra men hemma bäst"brukar man säga..Fast vi är nog ense om att fler dagar hade inte skadat och är nästan ett måste,iaf där vi var.Vi hade beställt en sparesa på 4 dagar på Sandra Spa ca 6 mil fr Swinocjii.Vi åkte färjan över till Polen i full storm så det var lite läskigt men vi kom helskinnade över iaf och sen forttsatte vi med egen bil med vägbeskrivning i hand och det var en sådan bra karta så drygt en timme efter vi kom av båten var vi framme.

Lösa hundar ser man tyvärr överallt,de är alldeles förvildade o behandlas därefter ,vi tog väldigt illa vid oss att se detta.snyft.

Så mycket vacker skog...
Piratskepp som lagt till,hehe.

Framme vid Sandra Spa

Väl framme så förstod vi snart att de "Inte kunde språket så bra"haha.

Knappt nån engelska men mer tyska kan de.Men vi hade sån tur så hon som hade bokat resan till oss var där i egen hög person så hon hjälpte oss med allting o visade oss alla facilteterna och såg att vi hade fått fel spa beställning som hon ordnade till där ..Det hade vi aldrig rett ut så snabbt så vi var väldigt tacksamma för att hon hjälpte oss så mycket

.Först tog vi oss den första latten o te i kaffebaren,Detta kallar jag GARDINER,hehe. Vi fick våra rum relativt tidigt o det var skönt.Så vackra rum med balkong o tjusig toalett.
Fantastiska sköna sängar,även kuddar fast jag hade min egen med mej som reserv,hehe
Utsikt från balkongen.

JIsses vad grejor där är att göra!!
Vi hade 3 behandlingar och sen badar man där emellan.Det finns 2 vanliga bassänger med massagestrålar,en varmsaltvattenbassäng(vår favorit)en vanlig varmvattenbassäng,massor med jacussi,kallvattenbassäng,2 häftiga rutchkanor,en bassäng/lekpark för de minsta.Ett avslappningsrum som man ligger på hör o häpna ,stenfåtöljer som är supersköna med relax musik.ång,salt,vanlig bastu,upplevelsedusch,snö o isgrotta(jättehäftigt).
Spabehandlingarna bestod av en helkroppspeeling,aromamassage av hela kroppen o sen var det ansiktsbehandling.

De är så duktiga alla tjejer som jobbar där i mysbelysning med lugn musik o dofter av rökelse o doftljus.Fantastiskt.
Vi träffade på många svenskar som hade bokat bussresa,de skulle vara där i 16 dagar,JISSES!!
Nu hade de varit där en vecka o först nu hade de landat o slappnat av.
Vi förstår det ,för denna weekend var underbar men den blev i stressigaste laget,för det var så mycket grejor där och mycket att se så vi fick ju skynda oss för att ta del av allting så nästa gång så minst en extradag till.För detta tror vi är det ultimata spat att åka till.

Vi hade helpension oxå o maten var jättebra.Man riktigt kände att i Polen har de inte så mycket tillsatser, utan bra råvaror o ekologisk mat.Fantastiskt gott.Det enda minus är att på kvällsmaten fanns ingen dricka alls utan de bara dricker te till alla mål,och bara kaffe på morron,så vi kan rekkomendera att man tar med sej en liten vattenkokare o nescafe lr annat man gillar.Men deras kaffe från baren är faktiskt jättegott.

Panoramahiss,härlig utsikt.
Resturang.På väg hem så stannade vi till stranden som ligger på gångavstånd,och trevliga resturanger finns överallt.M blev stucken av en geting o som tur är hon inte allergisk så vi kunde fortsätta resan mot båten..Så härligt väder så vi var så klart ute en stund.
så avgick båten o vi sa farväl för denna gång.