onsdag 7 december 2011

Kärt besök.

Så då börjar julen närma sej med stormsteg...
Har pyntat och gjort en massa julkort och gått på julmarknader men tror ni att jag fått någon julkänsla då?
Näää...känner bara att allt går så fort så jag hinner inte med i svängarna.
Tror för min egen del att mycket beror på att alla säsongerna har varit försenade.. men men  nu är det så och det är bara till att "Go with the flow"
Här är några av korten jag hållt med..
Har gjort detta då o då länge nu men ändå inte klar så nu börjar det bli drygt men vill ju att de ska uppskattas så det är bara till att bita ihop..för min nacke gillar inte detta alls, men vad gör man inte för konsten,hehe..
 Syrran var nere med sin familj o  äntligen fick man träffa systerdottern..
Hon har blivit så lång och säger "Moster Åsa" men när hon snackar fort så sade hon "Mister Åsa" sååå söööött.
Och det är inte alla ungar som kan säge mitt namn vid den åldern..hehe..
Vi var på Julmarknad i lördags på Jordberga gods och det var  verkligen julmarknad med traditionella hantverk..
Halmslöjd, smide,ljusstöpta ljus, korv o lax marknadsgodis mm.. Ja det var massor , 75 stånd.. Mycket trevligt och så fikade vi där.


Här i detta stånd stod islandsgarn o och sålde allt möjligt, och såg att hon stickade dubbelstickning så jag fick en snabb visning om hur man gör så n u ska jag testa det, så kul när man lär sej nåt nytt och på detta stället så det var en bonus man fick!Det var en intensiv men mycket rolig o givande helg så vi var nöjda men söndagen då var det inte mycket med mej och de åkte hem då..
Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång vi ses bara....
 Men vi ses snart iaf.. Må gott alla!

ToodeLoo  =)






















5 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Vad trevligt besök du hade.
Oj vilken härlig Julmarknad. Mössorna i förra inlägget är jättefina.

Kram Birgit

LadyNight sa...

Vilka fina julkort! :)

Sunna sa...

jag har inte kommit iväg på en enda marknad, men det får väl bli jul i alla fall, va duktig du är som fixar egna julkort, jag löste det enkelt, vi tog en familjebild som vi tryckte upp till julkort, smidig lösning, ha det gott

Oljekritan sa...

Hej min vän...vad mycket trevligt du har för dig..jojo det går fort nu,julen kommer med stormsteg..fina är dina julkort..kul att göra egna ju.,Kram Kram och ha det så gott Karina

Lady Gaggig sa...

Jag känner mej hedrad!

Här ovanför ser jag ju en skapelse som dalade ner i min "brevlådda" i dag! Tack, snälla Du för det fina julkortet!!
Vilken rolig teknik Du hade använt Dej av där med dom vikta papperna! Hmmmm....det hade jag inte sett förut, så det var spännande!

Själv har jag i dag suttit nästan hela dagen med julkorten som ska iväg på poste....det börjar ju bli bråttom nu..pust! Och jag är ju ute i precis lika "god tid" som vanligt...dvs inte!

Saknar Er alla så när jag såg bilden på lilla Dottern där framför adventskalendern DU vann hos Eva. Och stora Dottern...hälsa henne!

Längtar så tills vi kan ses igen..fasen att det ska vara så förbenat långt emellan!!

Vi hörs! Ring när Du vill...annars ringer jag! Ska försöka i morgon!

Kram vännen och hälsa alla!
Guben och kidsen hälsar härifrån.

"Söstra di"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...