måndag 27 februari 2012

Det är en sådan dag idag...


 Ja då var det dax igen  att gå på graven för det är Victors 16 -årsdag idag.
Förstår inte vart tiden tar vägen..



Sweet sixteen... Nää det hade det kanske inte varit ändå men klart man tillåter sig att drömma att han iaf hade vart vid liv, även om han aldrig hade kunnat varit en vanlig tonåring.
Jag brukar blogga vart år om det lite grann.
Han föddes i v 26 och efter en multiorgankollaps dog han 2 mån efter.
Så jag är mamma till 3 barn men har ett änglabarn som jag hört andra föräldrar beskriva sin  situation och så är det ju..
Tiden läker INTE alla sår men ärren blir mindre synliga och det gör inte så ont som det gjorde de första åren.
Men att sörja honom gör jag ofta, och tillåter mig göra det med för det är inte bra att ha nåt sånt plågsamt inom sig..
Så Grattis Victor på din 16 årsdag idag!!..

Annars mår jag inte bra men det är väl ingen nyhet egentligen men fått fler krämpor och nu börjar jag undra hur mycket kan man få?? Jo hur mycket som helst antagligen men men .. Jag tar en dag i taget..det går inte att göra så mycket mer, beror på dagsformen..

Annars räddar rutiner min vardag och det är ju positivt och när barnen kommer hem.. Det behöver mitt sinne.. Blir så glad o får mer energi lr tar mej mer energi för det  är roligare att vara fler..Även om det blir jobbigare på ett vis men får lite hjälp av doteran
Jag gillar egentid men efter julen har jag tyckt det vart lite ensamt..men man vänjer sig väl igen..


Då är det tur att man har sitt sticke oxå att se fram emot.. Den här nallemössan ska min systers pojk få o ska göra en kofta till den..



Har fått hem garn oxå till en kofta till systerdottern så hon oxå får nåt fint när lillebror kommer...om jag hinner vill säga..hehe


Har börjat komma till slutet av min kofta..nu är det bara en ärm kvar, sedan ska det inte ta så lång tid med montering o sticka runt... ska bli väldigt intressant för fram o bakstycken är inte breda alls..men en korsett är ju alltid fint så man kan ju hoppas att den kommer att hålla in magen isf..hihi..
Ni får må  så gott

 ToodeLoo  =)

7 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Hoppas att du finner lite handarbetsro.
Klart att man måste få sörja på sitt sätt.
Våren kikar fram bakom knuten nu.
Ha de gott. Kram Birgit

Anita Tørmoen sa...

Forstår godt at du fremdeles sørger over din sønn som ikke fikk leve.

Garnhumlan sa...

Det är ju så tyvärr. Vissa dagar är tyngre än andra. Och får vara det. Jag hoppas att det kommer bra dagar också snart. Kram!

Fiff sa...

Tack för att du delar med dig! Och du gör helt rätt i att släppa fram sorgen och känslorna, för man blir bara sjuk av att hålla sånt inne. Stor kram!

Sunna sa...

skickar iväg tusen kramar

Lady Gaggig sa...

Lilla Du....Du vet att jag tänker på Dej...
Små änglabarn gör lika ont och sörja som andra..klart man undrar, det gör jag också...
Vi får tänka att det väl fanns en slags anledning, men visst är det svårt att se den?

Tack för pratstunden ikväll. I morgon skickar jag Ditt paket, och så planerar vi för "träffen"!! Det ska verkligen bli kul!

Den där nallemössan var ju dundersöt!!

Kram på dej, Söstra mi och lova vara rädd om Dej!
J

Mia sa...

En del dagar är svårare än andra vill jag tro, kram..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...