tisdag 14 juli 2009

Pickaboo

YEEES!!!
Sonen har kommit in på högskolan!!
Han blev så glad o vi med ,fast INTE skoj att han ska plugga på annan ort ,men han e ju vuxen nu ..
Men det kommer att kännas tomt så TUR (ändå)att han inte har sommarjobb så man har han hemma lite till!!

Nu måste vi ordna en massa saker till hans studentrum,lr massa o massa ..lite grann iaf..
Var på vinden o kolla in var man har över i köksgeråd! En hel del visade sej så då blir det inte så mycket att skaffa på IKEA..vilket e bra!!
En säng har vi oxå över ,bara en madrass på den sen e det fixat så summan av kardemumman e :En madrass,skrivbord o stol o smågrejor sen e det klart!!

Gjorde en grytlapp till han oxå,de tycker det e för mycket kökssaker men klart grabben ska ha en egen mammavirkad grytis!!HAHA..

Iaf så gjorde jag en till trädgårdsmus..
Musen måste ju ha en karl!!
Så här såg det ut när kläderna nääästan var klara!!

O så här ser de ut nu!!
Nu har minsta tösen egna barbiemöss,så får jag väl göra ett par ombyten till!!

Säg HELLO till Bella O KLas!!


Förresten e det nån som vet hur man gör rosenolja???
Jag torkar iaf lite blad om inte så kan jag ha det till potpurri!!

Toodeloo så länge!!

Yeees my son made it to College!! Pretty great!! We´re so proud of him so now we must organize a lot of stuff to his dorm(studentunion)..Not so much ,a bed ,a desk ,a chair and some other kitchenstuff so I made him a pot-holder!!
And of course I had to make my gardenmouse a husband!!
So say HELLO to Bella and Klas!!
Do someone know how to made roseoil?? If not I can always dry it to flowermedley!!

Toodeloo!!

14 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis, Grattis till sonen!!!!
Och självklart måste han ju ha en hemmavirkad "grytis" från Mamsen!!
Du e väl för gooo!!

Men jisses så himla dunder-söta dom där små mössen blev då!!!
Man blir ju alldeles såld på dom!
Såna måste du ju bara massproducera, för dom är ju riktiga kanongosedjur till både stora och små!
Små lyckomöss lixom!

Tack för ditt sms i gårkväll, men jag glömde ju svara! haha...
Jag svarar här istället!
Nej, det bidde inte Liseberg....det bidde Ulricehamn...Hihi!
Du får kolla på min blogg vad vi hittade på om du är nyfiken!!
(Säg åt Guben din att också kolla vad min dregglande Gubbe gjorde i pausen på hemvägen! Det var visst något GRÖNT och inhägnat som tog upp hans intresse där...*suck*)

Rosenolja vet inte jag hur man gör....men försök leta på nätet?? Googla kanske??
Jag letar efter en speciell sorts husbil där...du förstår när du läst dagens inlägg hos mej...

Puss & Kram på dej, lilla syster Yster! Och virka många möss!!
Jag kanske vill ha någon i framtiden, för SÅNA djur kan man väl skaffa utan att få en massa mer-jobb??
Hehe...//Jenny

Anonym sa...

Så söta möss nej då jag blev inte besviken ja det vore kul och se dina tatueringar gillar också dessa vackra skapelser följer alla tatuerarprogram nu ska väl det starta något nytt.
Ja den fjäril är min första hon som gjort den har inte hållt på så länge så jag tycker den är okej,har grunat på skaffa en till nere vid vristen du har inget bra förslag på något snyggt.

Anonym sa...

Titta gärna in i min blogg igen har fått en bild på mig som kallar morphad och nu när pixie från la ink kom på tal så vet jag vems kropp mitt ansikte är satt på jo pixies va häftigt.

Anonym sa...

Menar du länken till bilden på mig eller vilken menar du.

Anonym sa...

Du har aldrig varit inne på familjeliv.se där gör de sådana bilder i olika trådar men jag ska se om jag kan fixa länken.

paula sa...

god morgon
vad kul att du kunde komma på det gamla mönstret
nu får du massproducera dem hihi
krammiz

Anonym sa...

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m44732191.html
Här kommer länken skulle den inte funka så finns den på min blogg.

Anonym sa...

när du kommit in på sidan där man gör sådana här bilder så kan du trycka på namnet sjöstjärnan 68 så kommer du till min sida.
För att kunna få bilder om gjorda så måste du ha en sida där och lägga in dina ansiktsbilder i för annars blir inte bilderna kvar kostar inget att bli medlem på familjeliv.se.

Bloggullet sa...

Så kul att sonen kom in på skolan, vad är det för linje?
Jag är född nyfiken.;0)

Såna söta små möss, skulle jag inte säga nej till. Du skulle kanske sälja såna som J föreslår?
Kram

Pixi sa...

Ohh tack så mycket Fembarnsmamman ,ska kolla in där helt klart o din sida givetvis!!Tack för tipset!!
Tack oxå kära ni som tycker att jag kan sälja mina möss!! Men såå fina e dem ju inte ,finns så många andra som säljer sina musar!(oops,jaja ni vet vad jag menar,tihi..!!!)
Sonen har kommin i på en småländsk skola där han ska plugga mer data,men inriktning på utforma dataspel..

Unknown sa...

grattis till sonens högskola =)) fina råttor du gjort ...såå coolt =)))

ja de är bra ena blommstången ...den andra har inte börjat blomma ännu =)) jag ska åå skaffa mig flera ..kanonfin blommma ....va på hawaii party ...deras nationalblomma ser nästan ut som orkideen ...hade sånna i håret från mig egen ...de kändes speciellt =)))) kram

Handarbete/Pyssel sa...

Skönt att komma in på skolan man vill gå! Och vad skönt när nästan allt redan är ordnat till lyan. Och trevligt med en mamsen-grytlapp!

Vad söta du fått dina möss!
Min ligger halvfärdig.
Trodde jag hade lite tid över idag så jag skulle kunna leta upp stoppning i flyttröran, men än har jag inte kommit så långt...!

Ha det gott!

Bara barah sa...

Mössen var söta och bästa presenten sonen din får. Grattis till honom! Fin blogg du har. Kram

Synnøve. sa...

Grattis till sonen.
Kul att han kom in på det han ville.
Det är bra när man får tömma föråden på saker man inte använder.
Vi var som sagt en tur till Nynäshamn med en full bil hehe....
Vilka goa möss du virkat...
Ett par sådana i soffan så kan man ha det bra.
Nu kom maken ner, så nu ska vi äta frukost.
Ha nu en knalldag vännen.
Kram Synne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...