tisdag 7 juli 2009

Sommarutmaning.

En liten sommarutmaning...

(Kopiera o svara på din blogg vetja!)
Sommarens goaste måltid består i.... (skriv gärna en meny!) :
Marinerad fläskkarré med inbakad vitlöks/timjan potatis med tzatziki o en grönsallad
Att dricka till då är såklart:
MJÖLK!!!HAHA
Jag befinner mig helst:
I min älskade "stick"fåtölj o handarbetar av nåt slag
Däremot helst aldrig....:
uppe i en luftballong(fick avboka en sån gåva vi fick pga höjdskräck o diverse olyckor som var aktuellt då)
Om jag skulle beskriva svensk sommar för en turist skulle jag säga:
Ömsom regn o ömsom vackert väder så ta med kläder för alla väder!!
Fick jag bestämma skulle sommaren vara:
Behagliga varma dagar med sol o på natten får det gärna regna.
Mina sommarlov minns jag som:
Bad o sol uppe i Bohuslän med mormor o morfar o släktingar som fiskade sill o makrill!!
Särskilt sommarminne (längesen):
Precis det jag sa nyss
Särskilt sommarminne (på senare år) :
Var på min barndomsplats fööra året i Bohuslän o träffade underbara nya (blogg)vänner!!!
Jag spenderar helst min sommar med:
Lugn och ro. Vill koppla av så mycket som möjligt med familjen, djuren och goda vänner.
Sommar-"örhänge" (slagdäng/hit ):
Givetvis håller den än!;Sommaren e kort
Lyssnar annars helst på:
ROCK
Klär mig gör jag i:
Efter väder så klart ,hehe
Det värsta jag vet med sommaren är:
Det e väl värmen som kan bli för mycket ,jobbigt då när man inte har nära till havet o så myggorna då!!
Och det bästa såklart:
Att blommorna frodas,fåglarna kvittrar(både inomhus o utomhus)haha.Det e en vacker tid av grönska o liv.

Det allra bästa är dock ändå:
Att man kan skörda sina egna jordgubbar!!!

1 kommentar:

hugan sa...

hm ja nåt annat att bry sin hjärna med! Jag tar o kopierar den, sen får vi se vad och när det blir av ;) Alltid kul att läsa om andra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...