onsdag 10 februari 2010

Bakpotatis med 2 sorters fyllning.






NU e jag bättre i ryggen o det e ju skönt!! Tack o lov...

Annars har vi slutat äta smörgåstårta,hehe, så idag gjorde jag bakpotatis med fyllning som jag måste dela med mej av..

Gjorde 2 fyllningar,en avokadokräm o en skinkfyllning.

2pers.

2 STORA bakpotatis
Torka av dem o nagga dem med en sticka,sätt in i mitten av ugn på bakpappersklädd form i 200 grader ca 1 tim till 1,5 tim.
Känn med sticka,de ska gå o sticka igenom lätt o skalet ska vara krispigt.

Gör under tiden fyllningarna lr man kan göra dem mycket tidigare än så oxå.

Avokadokräm:
Mosa 3 mjuka avokados med saft från en halv lime o ca 6 msk japansk soja,smaka dej fram till hur du vill ha den,vill man ha lite spicy,så tillsätt lite wasabipasta,chili funkar oxå.


Skinkfyllning:
Sj har jag köpt färdigkokt julskinka på rea så jag tog en tredjedel av den o skar i små bitar.
Finhackade en röd lök o en halv grön paprika.
Blanda turkisk yoghurt ca 2,5-3 dl med salt o peppar,blanda ner ingredienserna o smaka av.
(Denna fyllningsatsen räcker lätt till en person till så ni vet)

Servera gärna som jag gjorde,mycket praktiskt o lite kladd..

Smaklig spis!!

ToodeLLo!! =)

9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Bakad potatis, så gott.

skapa och inreda sa...

Ser jättegott ut!

Synnøve. sa...

Så gott, så enkelt...
Kram.

Sunna sa...

I fortsättningen ska jag aldrig hälsa på hos dig innan lunch, bara så du vet

paula sa...

men så gott det ser ut att vara .....mums
tre lotter har du hos mig
kul att du vill vara med
kramiz

Tina sa...

Hej vännen!
Tack för din hälsning hos mig =)
Fniss.. bra att du fick ett gott skratt =))

Men Ååå va gott. Det bara måste jag prova. Lägger detta inlägg åt sidan, så jag kan hitta det lättare =) Ska verkligen prova detta!b Låter jätte gott & enkelt!!

Tack för tipset!
Ha en fin helg!!
Kram Tina

Helena sa...

Ser jättegott ut
/Hella

Anta sa...

Hej Pixi
Vilka underbart god potatisar dem måste jag prova. Kolla in min blogg äntligen har jag lyckas.Skam den som ger sej.hehe
Kram

Anta sa...

Tackar så mycket jag känner mej jätte nöjd och duktig, önskar dej oxå en härlig helg och alla hjärtans dag. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...