tisdag 1 december 2009

"Ta byssen ti Lynn"(haha)

Då vart jag hemkommen från Lund.
Har vart o besökt detta ställe..

Känner ni igen det?
Jovisst e det Blocket,det stoooora sjukhuset i Lund..

Hade en tid att passa,o ni kan tro att det var på minuten!!
Glömt bort att det kan va svårt att hitta parkering,men där hade jag tur minsann,sen snabbt o ta biljett o det e inte lätt att beräkna tiden heller men gissade på en höft o det klarade sej...

Men fördelen med att komma i sista minuten e ju faktiskt att man slipper vänta,för jag hann inte mer än sitta ner så kom dem..haha Det kallar jag service!!..hm...jo känns ju så!!HAHA..

Det e så roligt att se hur kreativa folk e!!
o kul att det sprider sej,kan tänka mej att det kan vara Knitta Please,lr nån annan som har smyckat det här stället...

Vad tycker ni om stickgraffitti egentligen..går det mer för sej än vanlig graffitti lr??

Iaf så körde jag lite rundor i Lund när jag ändå var där o körde in o handlade,köpte dessa svarta ljus som passar bra in i köket, så här ser det ut!!

Hällde nötter på det andra fatet i vardagsrummet,passar som dekoration o så har jag ett ställe till dem,Mycket praktiskt!!

Hittade ÄNTLIGEN pekannötter,nu ångrade jag mej att jag inte köpte fler men men,nu vet jag vart jag kan hitta dem igen..Ska göra pepparkakor med dessa i,mandeln smakar nästan inget så detta ska bli spännande..
Julbaket närmar sej..

Nä nu e det dax för stickning,har ju abstinens nu!!hehe

ToodeLoo

12 kommentarer:

Koneko sa...

Vilka vackra ljus! Kan tänka mig att de skulle kunna bo hemma hos mig oxå :) Vet inte riktigt vad jag ska tycka om stickgraffiti, det förstör ju ingenting i alla fall som vanlig grafitti men snyggt tycker jag väl inte att det är direkt.. Hoppas det inte var ngt allvarligt som tog dig till sjukhuset!

Carola sa...

Åååh, jag vill också sticka, men pytt nu är orken helt slut. Var ju tvungen att fixa middag och det tog knäcken på mig helt tror jag. Usch.

Vill bara bli frisk till på torsdag!

hugan sa...

Åh vad du är kreativ kvinna! :-D
Stickgrafitti gillar jag skarpt! Det är gulligt på nåt vis, och man blir glad av det! Jämförelsevis med "riktig" grafitti så går det ju lätt att ta bort om man bllir less eller det blir fult, bara fördelar! Hade tänkt sticka en liten julröd "tub" till mannens företagsdörr.. ;)
Hade bäst
kramar!

Roses & Angels sa...

Hej! Tack snälla ja den vinsten kommer väl till användning i vårat kök för den klockan funkar inte som den ska! ha det bra kram

sagolikflora sa...

Hej hopp!
Vilka fina stickgrejjer du gör.
Roligt att pyssla med terapi o ändå få något fint gjort på samma gång ;-)
Jag tycker stickgrafitti är roligt, man blir full i skratt när man ser det. Vilket man inte blir av sprayade tags på väggarna. Det kan vara konst det med, men alla jädrar är verkligen inte duktiga på att spraya. Sen blir jag förbannad när jag ser gamla k märkta hus nerklottrade med skit. Så mer knitting åt folket, som måste sätta sin prägel på det offentliga där ute!!!! Man ler iallafall.
--<-@

nettan sa...

klart du e med och tävlar... kram nettan

Koneko sa...

Hej Pixi
Du sa att du inte fått din ami från bytet. Maila dina uppgifter till mig så kan jag kolla upp vem skulle skickat till dig.

Märta sa...

Stickgrafitti är ju riktigt kul. Kanske inte något jag sysslar med men kul när folk vill göra tillvaron lite roligare. Just nu ligger min egen stickning på sparlåga, kul att se vad mycket fint du gör.
Ha en skön helg!
Märta

Sunna sa...

Vilket enormt sjukhus det måste vara och vilka läckra ljus, jag använder aldrig ljus, tycker inte om att ha det men är så snyggt att se hos andra, lite konstig va?

millandante sa...

Tycker det är häftigt med stickgrafitti! Det förstör ju ingenting! Har faktiskt aldrig sett det i verkligheten...
Kul att hitta hit! Tack för din kommentar! Gillar den stickade kragen i högerspalten, har du stickat den? Väldigt snygg och så smart att kunna förändra plagget!
Ha det gott!
Mvh Milla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mysigt med julmarkanad!!

stickgraffti!!et var nåt nytt det;)) Hihi
Fina blockljusarr,

kramisar Millis o ha en fn helg goa du!!♥

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej!
Kul att du vill deltaka i min utlottning!
Du har två lotter. Lycka till!
kram
nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...