tisdag 22 december 2009

Vantdax

Så då vart jag klar med GAIa sjalen..
Ett nystan Zauberball gick det åt.

Fast den blev inte så stor ,det är som att knyta en snusnäsduk ungefär.
Men hemskt snygg till jeans o skinnjacka måste jag säga..
Nästa gång får det bli ett tjockare o mer meter i det ..För det tar rätt så lång tid att göra den o mitt tålamod tryter..Det ska helst gå fort men det vill väl alla antar jag..

Har blivit inspirerad av Sunna..
har oxå blivit Lovikka manisk..
Det blev 2 mobilfodral ett till bonusdottern o en till mej..Den röda e min..Visst e det en härlig färg?!

Nu håller jag på med ett par stora vantar o e ganska stolt över mej själv att lyckas göra vantar för första gången..
men mersmak ger det ,så detta kommer jag att hålla på med ett tag nu ..

Nää nu e det dax att handla för att sen stå fast vid spisen ett par timmar...nu ska Janssons göras o rotfruktslåda med skinka o den ska griljeras och........granen ska kläs..

Ojoj sicket bestyr,men jag e inte ensam om det ,förmodar att ni oxå har det så här ?


ToodeLooo

13 kommentarer:

nettan sa...

vantar är jag inget fan av men viilkken sjal.... borde bo hos mig.. kram och god jul... nettan

Emmas dagar sa...

Tack!
Vad snygg din Zauber-sjal är!

Sunna sa...

Sjalen är bara underbar duktiga du, och vad kul att kunna inspirera, stressa inte för mycket nu bara, ha en riktigt underbar julhelg min vän

UllaJohanna sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt god jul!!!

Kramen!!!

Anns Gröna sa...

Hej på dej!
Ville bara poppa in och önska dig en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
Sjalen blev jättetjusig, kan tänka det är snyggt till jeans. Modiga du som ger dig på stora vantar - ryser fortfarande när jag tänker på just det projektet från skoltiden. Men, men .... det kanske hade gått!
Kram
Ann

Crochetta sa...

Ja det måste jag göra! Virka små små mormorsrutor i tunt garn och sätta ihop till ett armband. :D
Det betyder dock att jag måste köpa mer garn, men ska komma ihåg det till nästa garnköp. ^^
Tack så mycket för tipset. =)

Jenny sa...

Åhhhh, vilka söta mobilfordral!!!
Dom var ju bara så underbara!!
Den röda var skitfin...(:

Och sjalen ...(:

Vrålar här uppifrån ett rungande GOD JUL från oss allihopa!! Hördes det???

Och stressa???? Jo..det borde man nog faktiskt. Och här sitter jag!?!?
Kram på dej vännen! Jenny

IA Nyckelpiga sa...

Vansinnigt fin sjal!!!
Ha en fin jul!!

MOONLOVER´S sa...

God jul på dig. Kram

Emilia sa...

Härlig sjal och söta vantar - God Jul!

Koneko sa...

God jul! Väldigt fin sjal du gjort :) Ängeln jag gjort från wolfdreamer är inte alls svår. Bara att höra av dig om du fastnar nånstans!

Handarbete/Pyssel sa...

Vilken härlig sjal!
Gillar färgerna!
Har själv köpt hem garn till en sjal jag önskar mig, men har inte vågat mig på att ens leta upp mönstret, det ser avancerat ut...

(lilla)Lovvika-garn fick jag av en kompis nu i vinter, men hos mig blev det inga vantar, utan en mössa till ena brodern. Får se vad det kan bli av nästa nystan.

Skönt med en handarbetar-juldag!
Önskar dig en riktigt skön sådan!
Jag ska också sätta mig med min stickning till att börja med. Hinner nog bli lite virkning och annat pyssel idag med. =)

Sköt om dig!

Jenny sa...

TACK!!!! För fina julklappen!!
Blev jätteglad för den fina grytlappen med alla fåren på!
Du e så snäll....(:
Tack igen!
Kram, Jenny
(Och God Fortsättning önskar vi er alla!!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...