onsdag 12 januari 2011

Update..

Början på året har inte varit så bra ,kroppsmässigt.Fått mer värk och har ont i magen nästan varje dag...Grrrr...men vad gör man..
Vi har ju vart innesnöade mer lr mindre nu i flera månader så motion utomhus har man verkligen inte fått för mycket av så det är inte konstigt att kroppen börjar demonstrera nu..

Då var det svårt att gå för all snö som räckte upp till knäna men nu när den smälter så har vi haft isbana i snart 2 veckor och idag kom det mer snö..JAJA ni förstår "Det går runt o det går runt....

Jaja det är inga verkliga problem men ett konstaterande att rör man på sej för lite så säger kroppen ifrån!! Den är fantastisk den där kroppen!!..

Iaf så måste jag visa upp mina egena döskallevantar till mej själv denna gången!Äntligen!!
Tycker de blev coola för första gången gjorde jag dem i ett flerfärgat garn,och sköna är dem oxå!!

Ser ni vad detta är då??
Jepp en PIPPI-tröja...Nu har jag oxå fått PIPPI på huvet.Längtade tills jag kunde få börja med den,men jag stickar ju så löst så det tog 3 ggr med att börja om och sen till att sticka båda styckena tillsammans på rundsticka var det bästa för mej..Då stickar jag nästan hårt!!HAHA

Ja som det kan bli!! men helt klart snyggare och mycket lättare att hålla koll på stickfastigheten för mej!!

Vi ska snart ha kalas igen och då vill jag att denna ska bli klar så den kan få ligga på mitt vardagsrumsbord och lysa upp!!
Har nästan slut på vita dukar så detta året får jag virka lite fina smådukar och dylikt..

Har ni satt upp vad ni vill göra för nåt i stick/virk/broderiväg i vår?
VAD?Berätta gärna..

ToodeLoo =)

15 kommentarer:

Hedvig sa...

Dina vantar är så fina! :) Man är ju dödskallefreak så självklart faller de en i smaken... ;)

Och en Pippitröja också! De är ju så fina! :)

Lycka till i snön.
Kram <3

Maria sa...

Ja, nu börjar man bli trött på snö och is. Men det är bara att gilla läget. Det blir i alla fall ljusare och ljusre.
Så många projekt du har på gång. Häftiga vantar! Och Pippitröjorna är ju så härliga.
Sköt om dig!"

Sunna sa...

såna vantar vill jag ha!!! helt underbara

Anita Tørmoen sa...

Kjempestilige votter:) Genseren blir sikkert også fin. Selv har jeg planer om flere vester nå. Jeg har funnet to forskjellige på Drops design som frister:)

4U2 sa...

Känner en liten som skulle älska dina vantar!

Evas Pyssel sa...

Häftiga vantar !!! Du har många projekt på gång. Jag har inte planerat precis, jag är ganska spontan av mig. Ser jag något ...så vips tar jag tag i det. Men Pippitröjan måste snart bli färdig. Det finns någon som väntar på den . Kram Eva

Rosenvante sa...

De är bara för läckra dina vantar. Virkade dukar, ja det borde man ju göra, för de man har är ju lite solkiga numer.

Emilia sa...

Coola vantar!

Hoppas du får känna dig bättre snart!

Maria sa...

Vantarna är ju helläckra!!

emmyocattis sa...

underbara vantar. du skrev att jag gärna får ringa. Jag blev jätteglad för den kommentaren.Vill du maila mig ditt nummer på fb eller forfattarcattis@live.se

kramkram

Ewa sa...

Häftiga vantar, och vad fint med en Pippi-tröja. Jag vill också ha en, men ska börja med en mössa... :-)
Vad har du för garn?

Kram
/Ewa

Ewa sa...

PS. Ser att många har dessa metallstickor. Vart hittar man dem?

4U2 sa...

Sv: roligt att du uppskattade min idé!
Önskar dig en fin lördag.

Eva sa...

snygga vantar!
Döskallar gillar vi helafamiljen:)
Pippi har blivit på modet igen,märkte det på Jamtlis julmarknad,hade med mej 2 pippi mössor och dom försvann i ett naffs
och det frågades efter div pippi attiraljer.

Lady Gaggig sa...

Hoppas du mår bättre snart!

Och Pippi-tröja blir nog jätte-söt...(:
Minns när man själv hade en sådan...Haha!

Jag är ju inte lika "hand-arbetig" som Du med just garn och sånt, men faktum är att jag har köpt garn till en stor tröja!
Men just nu är det bara papper och lim som gäller...
Det går ju i "vågor" det där.

Krya på dej nu, och Stoooor kram från mej!
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...