tisdag 14 juni 2011

Vardagslyxens yin o yang

Vardagslyx är....

.... att få se den första pionen blomma ( efter 3 år i trädgården) och komma på att det faktiskt är en doftpion!!=)

.... att höra näktergalen sjunga timme efter timme( mitt i natten så man inte kan sova)

.... att äta citronbakad lax med rostad potatis (när man är alldeles själv)

.... att få se en hare utanför fönstret och att den ser mej

(fast innan dess var det jag som skrek för jag blev rädd för dess skugga)

.... när man äntligen får sin gamla vas ren (det borde jag tänkt på lite tidigare att jag kunde använda citronsyra)

.... när man går in i garaget och tar fram sin cykel och ser att den inte har punka (när de andra 2 faktiskt har det)




.... att få äta en skål jordgubbar med grädde ( fast man har i 2 dl grädde förnekar man fort)

.... att få ynnesten att ligga under ett träd och se den klarblåa himlen har faktiskt inget negativt i sej mer än att det kan ju bli lite dragit..hehe om man ligger för länge vill säga!!

Ja det var lite betänkligheter som jag har i min vardagen för tycker att jag borde ta fram en tacksamhetslista men vad är den utan sin motsats och så blev den så här.

Mycket nöje..hehe

Nu är det inte många dagar kvar till tävlingen som ni hittar högst upp till höger här ni som inte har sett den tidigare..

ToodelOo =)

9 kommentarer:

mary-ann sa...

visst är det skönt att fylla på måbra kontot mellan varven?

4U2 sa...

Doft pion, härligt. Det är så lite som doftar i trädgårdarna numera.

Fiff sa...

Jag tänker på vardagslyx hela tiden, det är världens lyckopiller! O det skumma är att jag tänkte just i eftermiddag när jag gick i trädgården och plockade pioner till en härlig bukett att jag skulle skriva om just ordet vardagslyx, men det har du ju redan fixat nu :-) Härligt!

Evas Pyssel sa...

Det här var mitt i prick och precis så tänker jag med. Vardagsnjutning !! Men man måste öppna ögonen , lyssna och känna . Med öppna sinnen väntar ett litet vardagsguldkorn då.
Kram Eva

Anonym sa...

Oh, så fina bilder och energipåfyllandetext.

kramkram/Cattis

Hedvig sa...

Jag såg Mötley på SRF för några år sedan. Då skulle du ha varit där! :)

Anonym sa...

I går kväll på kvällsrundan med vovven gick jag förbi ett hus där en gammal tant bott, hon har flyttat till hemmet nu och huset ska säljas, där i trädgården fick jag se mängder av doftpioner så jag klättrade över staketet....pallar på gamla dar..men doften i mitt vardagsrum är ljuvlig..funderar på att ta med spaden ikväll *skäms* MVH Sunna

Garnhumlan sa...

Yes! Best things in life are free!
Tack för din lista.

Maria sa...

Näktergalen... Det var länge sedan jag låg vaken på nätterna och lyssnade på den. Bodde i Kalmar i slutet på 70-talet, men här uppe har vi den inte. Vi får lyssna på koltrasten i stället. Den sjunger vackert den med!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...