torsdag 2 juni 2011

Regn före solsken

Då var saften silad och så här blev den.
4 stora flaskor och jepp det är ca 5 liter..Någon frågade hur den smakade och det är svårt att beskriva men den är inte äcklig..hehe NEJ den är MYCKET GOD och påminner det om nåt så tror jag det kan smaka lite som plommon..Men var inte rädd att testa utan gör er en egen uppfattning och den är ju så lätt att göra så det tycker jag!

Annars har det varit rena rama sjukstugan här ...känns så iaf..
Först fick jag ett nageltrång som jag gick med i 3 v innan dr fick titta på den och så klart var det tvunget att göra en "Königs operation",ont som tusan men jisses tänk om vi inte hade haft bedövning,usch vilken tortyr alltså så det är jag väldigt tacksam över så imorron kan jag ta bort det "vackra" bandaget..Kommer att sakna den...INTE ALLS;HAHA

Sen var jag med vovven Nellsan för att klippa hennes klor hos veterinären..Får fortfarande inte klippa dem och det är såå trist för hon måste tyvärr sövas och tål knappt varken sövning lr smärtstillande så det är jobbigt men det gick väl denna gång med som tur är..

Och sen skulle jag opereras i ögat för jag har stopp i tårkanalerna men det gick inte alls bra för de kom inte igenom och det där var ingen rolig upplevelse ska jag tala om... Nog en av vissa undersökningar som står som nr 1 på Läskiga undersökningar..
Så nu måste de söva mej istället och skulle göra ännu mer läskigheter för att komma åt kanalerna...Usch ibland vill man inte vara med om vissa saker..Kan ni oxå känna så?
Och sen såg jag dubbelt och suddigt under ett par timmar och ser ut som man har fått en blåklocka...
Ja jisses det är bara att skratta åt det egentligen..
Men trodde verkligen de skulle få bukt med detta innan jag börjar på det nya jobbet men men det ordnar sej väl i halvlek när mamma fått bakat...som uttrycket går..

Men en rolig grej är ju den jag virkar på !

Denna fina top från förra stickmagasinet,lätt att förstå och fort går det..
Tänkte jag ska göra mitt bästa för att få den klar till nästa fredag då vi är bjudna på studentfest..men det tror jag..
Har bara hälften kvar nu..
Gör den i Tilda garn och det funkar fint,bara minska på nystanen för det är mer meter i det än det de rekommenderar...
Tror jag ska göra en i svart med..kan väl bli fint ??

Önskar er en UNDERBAR VARM helg nu så ha det toppen o glöm inte min tävling som du antingen hittar längre ner lr i sidofältet!

ToodeLOO =)

14 kommentarer:

Fiff sa...

Sådär ser min syrensaft också ut! Jag silade min igår. Fast den blev lite sur tyckte jag...får kanske minska syran till nästa år. Jag tycker faktiskt det är ganska likt flädersaft i smaken, fast ändå inte liksom :-) Vad häftig topp du virkar på! Det blir nog snyggt. Ha en fin dag!

4U2 sa...

Trots allt elände så är det en otroligt fin tröja du stickar!

Bettan sa...

Jättefin topp och en alldeles otroligt vacker färg.Den blir säkert fin i vilken färg som helst! Kram sytanten

Evas Pyssel sa...

Vilket elände du haft !! Ibland kommer allt på en gång . Men topen var ju kalasfin. Den skulle jag också kunna tänka mig. Älskar den turkos färgen. Ha en skön helg nu efter allt !!Kram Eva

Myggan sa...

En olycka kommer sällan ensam, eller vad säger man? Jag hoppas att lyckan vänder....
Visst är saften god. Jag gjorde den för några år sedan för att ha till midsommardrinkar. =)
Toppen ser supersnygg ut, och jag tror att den blir minst lika snygg i svart.
/Anna

4U2 sa...

Ja, jag blir biten trots myggmedel och sånt. De är riktigt pestiga om man frågar mig! :)

4U2 sa...

Ja, jag blir biten trots myggmedel och sånt. De är riktigt pestiga om man frågar mig! :)

Maria sa...

Jättesnygg virkad topp! Färgen är underbar. DU kommer bli jättesnygg i den!

Maria sa...

Ojojoj, vilka besvärligheter! Hoppas att tån blir bra fort. Att "greja" i ögonen är inte kul. själv fick jag en stor vagel borttagen för några år sedan och trots bedövning så kndes det! Man är glad när det är över, kan jag säga. Lycka till med ditt ingrepp!
Vilken fin top du virkar! Det är klart att du blir färdig med det snabbt. Njut av försommaren!

Synnøve. sa...

Naglar är ett elände.
Har ett par stortånaglar jag med... drar mig för att gå iväg. Men måste väl tillslut. Skönt när det är gjort. Värre med tårkanalen då. Hoppas det löser sig.
Stackars lilla Nellan, men det är skönt att gick bra den här gången med.

Det blir en fin sommartopp det där. Ställer som vanligt samma dumma fråga hihi. Är det svårt?

Ha en skön helg nu i alla fall.
Kramen Synnöve.

Anita Tørmoen sa...

Sikkert god saft:) Så uheldig du har vært da, men blir vel snart bra. Den sommertoppen ser lekker ut:)

Sunna sa...

lilla hjärtat, kurera dig med choklad och garn

Jenny sa...

Nämen...."Inte en ko som e lös...de e hele lagår´n" som vi säger här.

Usch och fyyy för att greja i ögonen..stackare! Och tån...Hihi (ursäkta!) men du ser ju ut som Emil´s Pappa!! Måste ha gjort rejält ont det där... :((

Topen blir ju skitsnygg och speciellt i den där turkos färgen som man ser sååå brun ut i!
SOm någon klok här nyss kommenterade....trösta dej med garn och choklad! Det FÅR man när det är lite synd om en! Så de så!

Kram på dej!
Jenny

Maria sa...

Volket elände.... Hoppas att det blir bra med operationen, även om det inte är kul att behöva bli sövd och allt. Hoppas du haft en trevlig helg hur som helst!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...