fredag 26 oktober 2012

Färdiiig...

Så typiskt!!! När man väl blivit klar med den här lite dryga sjalen(iom det blev väldig långa varv) och blockat den och blivit jätefin så blir det så dåliga foton, men inbilla er starkare färger så kanske ni får en bättre uppfattning..
 Nåja men nöjd blev jag .. Den ligger just nu i et paket som dottern ska få i veckan när hon fyller år.Färgerna pkommer passa henne som handen i handsken iaf.!!

Det  har varit mikaelimarknad idag , vi hade jättevackert väder med solsken fast kallt så jag fick nyttja min fina nya vinterkappa och den värmde ordentligt! Var ute efter garn så klart, för det brukar vara 2 stånde med det och vi hittade de i år igen.. Blev ett raggsocksgarn på 150 gr , och ett tunnare med aloe vera som hon reade ut och det var skoj för det har jag velat haft länge men det har varit så dyrt men nu var det bra pris och s några roliga andra garner!

Denna veckan var det dax för Nellsan att ta klorna nersövd och för första gången så blev hon väldigt avslappnad och vi kunde klippa henne i lugn och ro
.Sagt och gjort, veterinären klippte klorna jag och en assistent klippte och trimmade henne fin..plus gjorde vid hennes så med att raka bort allt hår som satt fast i såret så nu är det en strumpa på foten så hon inte river upp såret hela tiden.. Hon sov nästan hela dagen och Ebba tyckte ju så klart att det var konstigt och vlle bara att hon skulle vakna, så fick sätta en grind för så Nell kunde vakna i lugn o ro istället.. Så småningom blev hon piggare men det har tagit musten ur henne och hon har varit extra kelig och gnällig men nu börjar det rätta till sej..
 Ni får ha en trevlig helg och vecka!

Toodeloo =)

















6 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Jag kan absolut se hur vackra färger det är på sjalen. Rysligt långa varv måste det bli. Bra jobbat !!
javisst är marknad kul. Man hittar alltid något man behöver.
Kram från Eva

Pysselmajorna sa...

Vilken vacker sjal. hoppas hon blir väldigt glad för den :)

Hedvig sa...

Jättesnygg sjal! Är det en revontuli?

Kram <3

Pixi sa...

Haha, ja det kan man kanske tro..Började på en sådan men den verkade vara så svår i beskrivningen så jag gjorde en drops istället !!=)

Mia sa...

Oh, jag som gillar färger tycker den ser helt super ut. Hon kommer helt säkert bli jätteglad :)

Helena sa...

Vilken helt underbar sjal i härliga färger....din dotter kommer att bli väldigt glad.=)
Hoppas lilla vovven piggnat på sig nu.

Kram/Helena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...