tisdag 16 juni 2009

Bakat e gott..








Jag har funnit ett smultron ställe ,nja rättare sagt ett rabarberställe!!



Gubens arbetskamrat har köpt gård o på den gården finns MASSOR med rabarber.

Nu e man ju lite sent ute men kan fortfarande hitta rätt så späda rabarber så varför inte PLOCKA MASSOR!!;vilket vi får oxå,vill jag tillägga..
Får t om ta en planta så till hösten ska jag gräva upp en o sätta i mitt egna land!!

Klart jag måste göra nåt på den frukten så tog o letade upp ett recept!Skala dem först ,tar tiiid men den som väntar på nåt gott....
Nu förtiden behövs inte kokböcker längre när internet finns så givetvis hittade jag rabarbermuffins där!!
Smarrig smet va??
Oså i formar..

MMmm..

Var ju "tvungen" att fylla på min kakburkar så kände för finska pinnar idag !Måste ju passa på när ångan e uppe,hehe..

Så jag gjorde smeten medan karrén skulle in i ugnen..Degen ska var kyld upp till en timme så det gick bra..(förstår inte att den envisas med att bli upponer??!!hehe)
Men ärligt talat så e det ganska mycket jobb med dem o matchar inte min enkla goda recept så det får va nästa gång..
Då e det lättare att göra kringeldeg o platta ut små rundlar o göra så som med pinnarna faktiskt!!
men visst blev det gott..
Det var karre´n oxå vill jag tillägga..mmm..

ToodelOO

3 kommentarer:

Bloggullet sa...

Jag dräglar av dina rabarber och kakor, mums.;0) Jag vill också ha rabarber i trädgården.
Ha en fin midsommar.
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ooo mumsfilibabba...sååå smarrigt!! Behöver med göra nåt av alla mina rabarber...lite saft får det nog bli!!!

Ååå sp kul at du hittade in till mig igen!!!Har haft paus på ett år!!!Men nu blidde jag lite sugen på blogga igen !!!Så tack för titten!!Millan

Jenny sa...

Men du, va sugen jag blev på ljummen rabarberpaj med vaniljglass!

Ser smaskigt ut hemma i ditt kök, hörrödudu!!
Jammi!
Kram, lilla syster Yster!
//Jenny
(och hoppas att vi ses snart!!!!!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...